SAAB bija viena no pirmajām autobūves firmām, kura izmantoja dzinējus ar turbopūti. Vieni no pirmajiem, kuri automašīnu aerodinamiku pārbaudīja vēja tunelī. Vieni no pirmajiem, kuri ieviesa drošības jostas kā standarta ekipējumu. Vieni no pirmajiem, kuru auto standartā bija uzstādīta ieplūdes ūdens dzese. SAAB 92 bija sava laika aerodinamiski izcilākais auto. Tiesa, aerodinamisku iemeslu dēļ ar virsbūvi nosegtie priekšējie riteņi, pa sniegotu ceļu braucot, arkās mēdza sakrāt lielu daudzumu sniega, par kuru vadītājs uzzināja tikai tad, kad akūti bija nepieciešams pagriezt stūri. SAAB Sonett V4 no rūpnīcas bija iespējams iegādāties ar tādām tolaik tūninga detaļām kā trīspunktu jostas, kausa tipa sēdekļiem un pretvērpes stieņiem, tiesa, mārketinga nodaļa piemirsa to reklamēt Eiropas tirgū. SAAB 9000 konceptam “Prometejs” stūres rats bija aizstāts ar džoistiku viduskonsolē. Signālu stūres sistēma piegādāja elektroniski, kā lidmašīnās, tiesa, tā reakcijas bija ļoti asas, un no džoistika turēšanas pamatīgi nogura roka. Kam bija jānotiek, lai inovatīvais, dzīvespriecīgais SAAB nonāktu līdz 9-7X?
PILNS RAKSTS