(2011. gadā, tālā, tālā ASV štatā…) “Kad mēs, mediju pārstāvji un kompānijas administrācija, dienu pirms pirmā brauciena ar SAAB 9-4X vakariņojām Vašingtonā, man pār plecu pārliecās viesmīlis, lai glāzē ar ledu un citrona šķēli ielietu minerālūdeni. Pēc šī akta viņš sastinga, aizdomīgi vērojot manu glāzi. Viss vakariņu pasniegšanas process apstājās. “Vai drīkstu?” viņš vaicāja. Man nebija ne jausmas, kas viņam padomā, tādēļ apstiprinoši pamāju. Viesmīlis pacēla glāzi, izmakšķerēja citrona šķēli un teatrāli to sažmiedza, gūstot vien pāris sulas lāses. “Sažuvis!” viņš vienlaikus lepni un mulsi paziņoja. Manot manu neizpratni, viņš turpināja: “Tas redzams, jo.. nu.. citrons nevēlas peldēt.” Pēc šīs iluminējošās frāzes viesmīlis uz labu laiku nozuda apkalpotāju telpās, atgriežoties ar jaunu glāzi, uz kuras maliņas gozējās ievērojami sulīgāka augļa šķēle. Jauna auto atklāšanu kavējošus faktorus nav iespējams paredzēt. Plānus grauj streiki, ekonomiskas krīzes, neveiksmīgas kompāniju apvienošanās un stihijas. Domājām, ka jau esam piedzīvojuši visas šo faktoru izpausmes, taču nabaga SAAB darbinieki uzstādījuši jaunu neveiksmju un nebūšanu rekordu, kurš ne tikai apdraud 9-4X iznākšanu, bet arī kompānijas tālākpastāvēšanu. Skaistā krosovera uznāciens jau kavējas – sākotnēji tas bija plānots 2009. gadā, kopā ar platformas brāli Cadillac SRX. Jau dizaina dēļ vien vērts aizmirst par 9-4X smago dzimšanas procesu un SAAB “veselības problēmām”. Auto izskatās svaigi un organiski – dizaineri veikuši lielisku darbu, integrējot zīmola elementus vienkāršā formā. Arī interjers izskatās lieliski un atšķiras no Cadillac redzējuma – daudzi elementi būs pazīstamas jaunās paaudzes 9-5 īpašniekiem.”
PILNS RAKSTS